Китай представя по над 7 нови модела всеки месец

До средата на ноември китайските производители са представили 78 нови серийни модела

Пламен Георгиев,
Omoda Jaecoo китайски автомобили

Newspress

К итай е кошмарът, който всички изпълнителни директори на т. нар. наследствени производители сънуват всяка нощ. Производството на автомобили в страната се е увеличило повече от два пъти между 2010 и 2024 г., за да достигне рекордните 27 милиона през 2024 г., когато страната стана и най-големият износител на автомобили в света.

Това безпрецедентно развитие се дължи отчасти на способността за непрекъснато лансиране на нови модели. Това е тясно свързано с нарастващия пазарен дял на китайските производители в световен мащаб. Как е възможно това обяснява в анализ Фелипе Муноз за Motor1.

Автомобилната индустрия следва определени пазарни динамики, които са фундаментални за определяне на силата на производителя. Една от тях е продуктовата иновация. Според нашето проучване, в световен мащаб се предлагат приблизително 1750–1800 различни модела леки автомобили. Този списък непрекъснато се развива, тъй като много от тях се изтеглят от пазара и се въвеждат други нови модели. Тази огромна вселена от нови автомобили, която включва и модели с ребрендирани марки, става все по-разнообразна благодарение на тласъка, даден от китайските марки.

Тази година, до средата на ноември, тези китайските производители представиха 78 нови серийни модела. Това означава, че средно броят им е бил малко над 7 нови китайски модела на месец. Резултатът изглежда забележителен в сравнение с това, което правят други производители.

През същия период най-близо до Китай са японските производители с представени 32 нови модела. Европейските производители представиха 27, докато американските едва 10.

Може да се твърди, че тъй като Китай има повече автомобилни марки от която и да е друга страна, е относително по-лесно за тях да поддържат толкова висок брой нови модели. Сравнението с Европа, Япония, Съединените щати и Корея обаче остава задължително.

За да се изравни всичко, сравнението на средният брой представени нови модели спрямо общия брой производители е особено важно. Китай отново е на първо място със средно 4,1 нови модела на производител (19 големи компании). Това е най-високият резултат сред петте анализирани групи. Япония следва плътно с 4.0, докато останалите показват по-ниски средни стойности.

По-широката гама не означава автоматично повече продажби. Способността за иновации и поддържане на общественото внимание обаче е от съществено значение за оцеляването и завладяването на пазара. И това е една от причините за нарастващия успех на много китайски производители извън Китай.

китайска заплаха премиери китайски автомобили